torsdag 14 april 2016

Mer traskorgar

Efter Västerbottensvävarns workshop i korgbindning med trasor så blev jag frestad att testa min lilla repslagarapparat för att göra ett rep att binda runt.

Åtta trasor ca 1 cm breda snoddes runt till ett rep.
Eftersom jag hade gott om smala sidenband (eller rättare sagt polyesterband ) så använde jag dem till bindtrasa.
Ju större korg, desto fler trasor behöver man tvinna ihop för att få rätta stadgan. 
Det blev en polkagrisinspirerad korg med plats för några äpplen.


1 kommentar:

  1. Hej jag ser din repslagningsapparat och blir sugen att skaffa en själv. Var hittar man en repslagningsapparat?

    MVH Mellansystern Barbro

    SvaraRadera

Trendigare än någonsin med spink.

Sent omsider verkar de flesta ha upptäckt vitsen med att spara,lappa och laga. Kanske beroende på allt tal om krisberedskap? En annan som sp...